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Effect of intervention programs in schools to reduce screen time: a meta-analysis

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Effect of intervention programs in schools to reduce screen time: a meta-analysis

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Título Effect of intervention programs in schools to reduce screen time: a meta-analysis
Outro título Efeito dos programas de intervenção no âmbito escolar para reduzir o tempo gasto em frente a telas : uma meta-análise
Autor Friedrich, Roberta Roggia
Polet, Jéssica Pinto
Schuch, Ilaine
Wagner, Mario Bernardes
Abstract Objective: to evaluate the effects of intervention program strategies on the time spent on activities such as watching television, playing videogames, and using the computer among school children. Sources: a search for randomized controlled trials available in the literature was performed in the following electronic databases: PubMed, Lilacs, Embase, Scopus, Web of Science, and Cochrane Library using the following Keywords randomized controlled trial, intervention studies, sedentary lifestyle, screen time, and school. A summary measure based on the standardized mean difference was used with a 95% confidence interval. Data synthesis: a total of 1,552 studies were identified, of which 16 were included in the meta-analysis. The interventions in the randomized controlled trials (n = 8,785) showed a significant effect in reducing screen time, with a standardized mean difference (random effect) of: −0.25 (−0.37, −0.13), p < 0.01. Conclusion: interventions have demonstrated the positive effects of the decrease of screentime among schoolchildren.
Resumo Objetivo: avaliar os efeitos das estratégias dos programas de intervenção sobre o tempo dedicado a atividades como assistir à televisão, jogar videogame e usar computador em escolares. Fonte dos dados: foi realizada busca de estudos controlados randomizados, disponíveis nas bases de dados eletrônicas PubMed, Lilacs, Embase, Scopus, Web of Science e Cochrane Library, com os descritores: randomized controlled trial, intervention studies, sedentary lifestyle, screen time e school. Medida de sumário baseada na diferença das médias padronizadas foi usada com intervalo de confiança de 95%. Síntese dos dados: foram identificados 1.552 estudos, dos quais 16 foram incluídos na metaanálise. As intervenções nos estudos controlados randomizados (n = 8.785) apresentaram efeito significativo na redução do tempo em frente à tela, com diferença das médias padronizadas (efeito randômico): −0,25 (−0,37; −0,13), p < 0,01. Conclusão: as intervenções mostraram efeitos positivos na redução do tempo em frente à tela em escolares.
Contido em Jornal de pediatria. Rio de Janeiro. Vol. 90, n. 3 (2014), p. 232-241
Assunto Adolescente
Criança
Estilo de vida sedentário
Saúde escolar
[en] Adolescent
[en] Child
[en] School health
[en] Sedentary lifestyle
Origem Nacional
Tipo Artigo de periódico
URI http://hdl.handle.net/10183/109144
Arquivos Descrição Formato
000945892.pdf (271.8Kb) Texto completo (inglês) Adobe PDF Visualizar/abrir

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