Repositório Digital

A- A A+

From National International : the leverage of a Sports Club Brand

.

From National International : the leverage of a Sports Club Brand

Mostrar registro completo

Estatísticas

Título From National International : the leverage of a Sports Club Brand
Autor Jomaa, Anuar Mohamad
Orientador Nique, Walter Meucci
Data 2015
Nível Especialização
Instituição Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Administração. Curso de Especialização em Marketing - Turma 2013.
Assunto Marca
Sport Club Internacional
[en] Branding
[en] Clubs
[en] Equity
[en] Football
[en] Internationalization
[en] Sports
Abstract Sports clubs position themselves as brands in order to capitalize the emotional feelings they generate. This study examines sports clubs as entities and well-managed organizations, and takes into consideration all the challenges a club undergoes to achieve strong brand equity. To gain further recognition and expand its brand besides the national market, clubs need to internationalize. The purpose is to investigate the internationalization through a conceptual approach, illustrating it through the case study of the Brazilian football club Sport Club Internacional.
Tipo Trabalho de conclusão de especialização
URI http://hdl.handle.net/10183/140193
Arquivos Descrição Formato
000989236.pdf (1.058Mb) Texto completo Adobe PDF Visualizar/abrir

Este item está licenciado na Creative Commons License

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(ões)


Mostrar registro completo

Percorrer



  • O autor é titular dos direitos autorais dos documentos disponíveis neste repositório e é vedada, nos termos da lei, a comercialização de qualquer espécie sem sua autorização prévia.
    Projeto gráfico elaborado pelo Caixola - Clube de Criação Fabico/UFRGS Powered by DSpace software, Version 1.8.1.