Repositório Digital

A- A A+

Effects of technology adoption on mass customization ability of broad and narrow market firms

.

Effects of technology adoption on mass customization ability of broad and narrow market firms

Mostrar registro completo

Estatísticas

Título Effects of technology adoption on mass customization ability of broad and narrow market firms
Autor Silveira, Giovani Jose Caetano da
Fogliatto, Flavio Sanson
Abstract Despite the increasing number of mass customization (MC) studies in the literature and practice, two research gaps still remain. First, there is a lack of empirical studies to test predicted theoretical relationships between MC strategic, technical, and performance aspects (Tu et al., 2001). Second, there is limited understanding about the role of technology, including information technology in MC systems (Åhlström and Westbrook, 1999). This paper investigates the effects of technology adoption on the MC ability of 315 manufacturers of metal products, machinery, and equipment with either narrow or broad strategic market scope. The results suggest that different technologies have different effects on the MC dimensions of product capability and productivity, and that this effect is determined by the market scope of the firm.
Contido em Gestão e produção. São Carlos, SP. Vol. 12, n. 3 (dez. 2005), p. 347-358
Assunto Administração da produção
Customização em massa
[en] marketing/operations interface
[en] mass customization
[en] technology
Origem Nacional
Tipo Artigo de periódico
URI http://hdl.handle.net/10183/95501
Arquivos Descrição Formato
000523644.pdf (559.6Kb) Texto completo Adobe PDF Visualizar/abrir

Este item está licenciado na Creative Commons License

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(ões)


Mostrar registro completo

Percorrer



  • O autor é titular dos direitos autorais dos documentos disponíveis neste repositório e é vedada, nos termos da lei, a comercialização de qualquer espécie sem sua autorização prévia.
    Projeto gráfico elaborado pelo Caixola - Clube de Criação Fabico/UFRGS Powered by DSpace software, Version 1.8.1.