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An agent-based simulation of car theft : further evidence of the rational choice theory of crime

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An agent-based simulation of car theft : further evidence of the rational choice theory of crime

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Título An agent-based simulation of car theft : further evidence of the rational choice theory of crime
Outro título Uma simulação de furto de carros baseada em agentes : evidências adicionais da teoria da escolha racional do crime
Autor Berger, Luiz Marcelo
Borenstein, Denis
Resumo Nos últimos anos o Brasil tem experimentado uma melhora de índices socioeconômicos e, simultaneamente, um problemático aumento da criminalidade urbana, seja contra a pessoa ou patrimônio, em especial com relação aos crimes de oportunidade. A aparente contradição desafia a comumente alegada correlação entre distribuição de riqueza e vários tipos de ofensa urbana. Aplicando- se o modelo baseado em agentes desenvolvido em Berger, Borenstein e Balbinotto Neto (2010), este artigo contribui para o debate por meio da avaliação da eficiência da polícia no combate ao crime de furto/roubo de veículos na cidade de Porto Alegre. Os resultados indicam que enquanto o policiamento ostensivo reduz a incidência do delito no curto prazo, seu efeito de longo prazo é inconclusivo.
Abstract In recent years Brazil has been experiencing an improvement in socioeconomic indexes and, simultaneously, a troubling increase in urban criminality, either against the person or property, particularly those related to the so-called crimes of opportunity. The apparent contradiction challenges common claims concerning the correlation between wealth distribution and various types of urban offences. Using the agent-based computational model of criminal behavior developed in Berger, Borenstein & Balbinotto Neto (2010), this paper contributes to the debate by assessing police efficiency towards car theft tackling in the city of Porto Alegre. Results reveal that although police presence inhibits criminal activity in the short run, the evidence is inconclusive in the long run.
Contido em Economic analysis of law review. Brasília. Vol. 4, n. 1 (jan./jun. 2013), p. 103-119
Assunto Criminalidade urbana
[en] Car-theft
[en] Computerized simulation
[en] Multiagent systems
[en] Porto Alegre
[en] Rational choice
Origem Nacional
Tipo Artigo de periódico
URI http://hdl.handle.net/10183/97012
Arquivos Descrição Formato
000916856.pdf (242.2Kb) Texto completo (inglês) Adobe PDF Visualizar/abrir

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