Repositório Digital

A- A A+

Físico-química experimental : uma proposta para abordar equilíbrio de fases em sistemas ternários

.

Físico-química experimental : uma proposta para abordar equilíbrio de fases em sistemas ternários

Mostrar registro completo

Estatísticas

Título Físico-química experimental : uma proposta para abordar equilíbrio de fases em sistemas ternários
Outro título Experimental physical chemistry : a proposal to address phase equilibria in three-component systems
Autor Reiznautt, Quelen Bulow
Girelli, Bruna
Santa Catharina, Vinícius Millán
Samios, Dimitrios
Garcia, Irene Teresinha Santos
Abstract On undergraduate courses, practical classes represent periods in which students can verify the concepts presented in theoretical classes. Conversely, the teaching internship in graduate programs allows these students to incorporate pedagogical practices into their experience, predominantly involving observation and reproduction of methods adopted by supervisors. We propose internship teaching as a period for reflection on our pedagogical practice and present a methodology for an experimental physical chemistry classroom. The students can interact with the experiment and instructor, furthering the study of ternary systems while developing their skills for investigative work.
Contido em Química nova. São Paulo. Vol. 36, n. 9 (2013), p. 1447-1452
Assunto Fisico-quimica experimental
Formação de professores
[en] Experimental physical chemistry
[en] Teaching internship
[en] Ternary systems
Origem Nacional
Tipo Artigo de periódico
URI http://hdl.handle.net/10183/97111
Arquivos Descrição Formato
000919301.pdf (354.1Kb) Texto completo Adobe PDF Visualizar/abrir

Este item está licenciado na Creative Commons License

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(ões)


Mostrar registro completo

Percorrer



  • O autor é titular dos direitos autorais dos documentos disponíveis neste repositório e é vedada, nos termos da lei, a comercialização de qualquer espécie sem sua autorização prévia.
    Projeto gráfico elaborado pelo Caixola - Clube de Criação Fabico/UFRGS Powered by DSpace software, Version 1.8.1.