Navegação Ciências Exatas e da Terra por Assunto "Computação gráfica"
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Adaptive image denoising using scale and space consistency
(2002) [Artigo de periódico]This paper proposes a new method for image denoising with edge preservation, based on image multiresolution decomposition by a redundant wavelet transform. In our approach, edges are implicitly located and preserved in the ... -
An efficient naturalness-preserving image-recoloring method for dichromats
(2008) [Artigo de periódico]We present an efficient and automatic image-recoloring technique for dichromats that highlights important visual details that would otherwise be unnoticed by these individuals. While previous techniques approach this problem ... -
An improved particle filter for sparse environments
(2009) [Artigo de periódico]In this paper, we combine a path planner based on Boundary Value Problems (BVP) and Monte Carlo Localization (MCL) to solve the wake-up robot problem in a sparse environment. This problem is difficult since large regions ... -
A arte e a ciência de dados na era digital
(2019) [Artigo de periódico]Gerar dados é uma ação intrínseca da nossa relação cotidiana com o mundo. Nosso contato com os dispositivos tecnológicos digitais está sempre numa lógica binária: transcodificar nossa existência biológica para o código ... -
Computation on GPUs: from a programmable pipeline to an efficient stream processor
(2003) [Artigo de periódico]O recente desenvolvimento de hardware gráfico apresenta uma mudança na implementação do pipeline gráfico, de um conjunto fixo de funções, para programas especiais desenvolvidos pelo usuário que são executados para cada ... -
A conceptual image-based data glove for computer-human interaction
(2008) [Artigo de periódico]Data gloves are devices equipped with sensors that capture the movements of the hand of the user in order to select or manipulate objects in a virtual world. Data gloves were introduced three decades ago and since then ... -
Cooperative object manipulation in collaborative virtual environments
(2008) [Artigo de periódico]Cooperative manipulation refers to the simultaneous manipulation of a virtual object by multiple users in an immersive virtual environment (VE). In this work, we present techniques for cooperative manipulation based on ... -
Crowd analysis using computer vision techniques
(2010) [Artigo de periódico] -
Edge Groups : an approach to understanding the Mesh quality of Marching Methods
(2008) [Artigo de periódico]Marching Cubes is the most popular isosurface extraction algorithm due to its simplicity, efficiency and robustness. It has been widely studied, improved, and extended. While much early work was concerned with efficiency ... -
Edge transformations for improving mesh quality of marching cubes
(2009) [Artigo de periódico]Marching Cubes is a popular choice for isosurface extraction from regular grids due to its simplicity, robustness, and efficiency. One of the key shortcomings of this approach is the quality of the resulting meshes, which ... -
Estudo e modelagem dos efeitos da forma e do crescimento em processos de formação de padrões de pelagem via reação difusão
(2017) [Artigo de periódico]Modelos de reação-difusão são amplamente usados na simulação de formação de padrões em seres vivos, sendo aplicados tanto como explicação destes fenômenos quanto para a geração de texturas em computação gráfica. No entanto, ... -
A fast and accurate approach for computing the dimensions of boxes from single perspective images
(2006) [Artigo de periódico]This paper describes an accurate method for computing the dimensions of boxes directly from perspective projection images acquired by conventional cameras. The approach is based on projective geometry and computes the box ... -
A gentle introduction to precomputed radiance transfer
(2006) [Artigo de periódico] -
Graphical models and point pattern matching
(2006) [Artigo de periódico]This paper describes a novel solution to the rigid point pattern matching problem in Euclidean spaces of any dimension. Although we assume rigid motion, jitter is allowed. We present a noniterative, polynomial time algorithm ... -
Hardware-assisted visibility sorting for unstructured volume rendering
(2005) [Artigo de periódico]Harvesting the power of modern graphics hardware to solve the complex problem of real-time rendering of large unstructured meshes is a major research goal in the volume visualization community. While, for regular grids, ... -
Image-based modeling and rendering techniques : a survey
(2002) [Artigo de periódico]A recente convergência entre computação gráfica e visão computacional levou à criação de um conjunto de técnicas denominadas modelagem e rendering baseados em imagens (MRBI). Modelagem baseada em imagens se refere ao ... -
Introdução aos tutoriais do SIBGRAPI 2003
(2003) [Artigo de periódico] -
Introdução à visualização de informações
(2001) [Artigo de periódico]Visualização de Informações é uma área de aplicação de técnicas de computação gráfica, geralmente interativas, visando auxiliar o processo de análise e compreensão de um conjunto de dados, através de representações gráficas ... -
Marching cubes without skinny triangles
(2009) [Artigo de periódico] -
Measuring statistical geometric properties of tomographic images of soils
(2008) [Artigo de periódico]Porous media modeling is relevant in several applications, such as agricultural engineering, where soil compaction analysis requires the estimation of soil transport properties. For example, the prediction of root growing ...