Mostrar registro simples

dc.contributor.authorSantos, Carina da Silvapt_BR
dc.contributor.authorFinger, Ingridpt_BR
dc.date.accessioned2020-11-20T04:15:45Zpt_BR
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.issn1415-2533pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/215310pt_BR
dc.description.abstractThe present study aimed to investigate the relationship between bilingualism and numerical cognition, more specifically, the way English-Portuguese bilinguals solve simple mathematical problems when these are presented in different formats (digits, English, and Portuguese) and whether their language history background has any effect on such behavior. The main results suggest that bilinguals are faster and more accurate in solving mathematical problems presented in digit format and in solving those problems presented in the written format when the language of the stimuli was the one in which they learned basic arithmetic. Also, the participants’ language background experience did not have any significance in their task performance.en
dc.description.abstractO presente estudo visou investigar a relação entre bilinguismo e cognição numérica, mais especificamente, a maneira como pessoas bilíngues (português-inglês) resolvem problemas matemáticos simples quando eles são apresentados de diferentes maneiras (dígitos, inglês e português) e se o histórico de linguagem exerce algum efeito nesse comportamento. Os principais resultados deste estudo sugerem que os bilíngues são mais rápidos na resolução de problemas matemáticos apresentados em dígito, e mais precisos ao resolver problemas apresentados em forma escrita na língua em que aprenderam aritmética básica. Por fim, a experiência de língua dos participantes não teve significância quanto à acurácia e o tempo de resposta dos mesmos.pt_BR
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofVeredas : revista de estudos lingüísticos. Juiz de Fora, MG. Vol. 24, n. 1 (2020), p. 340-360pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectBilingüismopt_BR
dc.subjectBilingualismen
dc.subjectNumerical cognitionen
dc.subjectCogniçãopt_BR
dc.subjectLíngua portuguesapt_BR
dc.subjectArithmeticen
dc.subjectLíngua inglesapt_BR
dc.subjectLanguage history backgrounden
dc.subjectNúmeropt_BR
dc.titleBilingualism and numerical cognitionpt_BR
dc.title.alternativeBilinguismo e cognição numérica pt
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001118379pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Thumbnail
   

Este item está licenciado na Creative Commons License

Mostrar registro simples