Princípios organizativos de movimento nas aulas de dança contemporânea de Eva Schul
View/ Open
Date
2019Type
Title alternative
Organizational principles of movement in the contemporary dance classes of Eva Schul
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo busca apresentar alguns dos princípios organizativos de movimento que estruturam as aulas de dança contemporânea de Eva Schul. A presença regular dos autores como bailarinos-observadores no ambiente da sala de aula foi muito importante para a construção e identificação dos materiais da pesquisa. A abordagem metodológica contou com diário de campo, registros foto e videográficos e entrevista semiestruturada. As estratégias de descrição e contextualização imagética foram usadas para d ...
Este artigo busca apresentar alguns dos princípios organizativos de movimento que estruturam as aulas de dança contemporânea de Eva Schul. A presença regular dos autores como bailarinos-observadores no ambiente da sala de aula foi muito importante para a construção e identificação dos materiais da pesquisa. A abordagem metodológica contou com diário de campo, registros foto e videográficos e entrevista semiestruturada. As estratégias de descrição e contextualização imagética foram usadas para delinear e dar corpo aos princípios, dentre os quais destacamos dois neste artigo: o estudo do peso e do esforço mínimo, e o estudo do fluxo e da qualidade de fluência. ...
Abstract
This article aims to present some of the organizational principles of movement that structure Eva Schul's contemporary dance classes. The regular presence of the authors as dancers-observers in the classroom environment was very important for the construction and identification of the research materials. The methodological approach included a field diary, photo and videographic records, and semi-structured interview. The strategies of description and imagetic contextualisation were used to outl ...
This article aims to present some of the organizational principles of movement that structure Eva Schul's contemporary dance classes. The regular presence of the authors as dancers-observers in the classroom environment was very important for the construction and identification of the research materials. The methodological approach included a field diary, photo and videographic records, and semi-structured interview. The strategies of description and imagetic contextualisation were used to outline and give substance to the principles, among which we highlight two in this article: the study of weight and of minimum effort, and the study of flow and the quality of fluency. ...
In
Revista da Fundarte. Vol. 37, n. 37 (jan./mar. 2019), p. 317-338
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39124)
This item is licensed under a Creative Commons License