Mostrar registro simples

dc.contributor.authorKirsch, Williampt_BR
dc.contributor.authorSarmento, Simonept_BR
dc.date.accessioned2021-07-14T04:31:33Zpt_BR
dc.date.issued2021pt_BR
dc.identifier.issn2178-3640pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/223854pt_BR
dc.description.abstractThe purpose of this study is to discuss the discourse practice of mi-croteaching in a teaching community consisting mainly of students pursuing the teacher certification in English as an Additional Language in southern Brazil. The study relies on qualitative methods of data generation and analysis as well as on the framework of interactional sociolinguistics. Results suggest microteaching is a highly complex practice, with a recurring pattern. Additionally, they suggest that students who are considered successful in a microteaching session are those who produce such pattern in their micro-classes. We conclude by suggesting that informing participants about the expectations regarding the structure of microteaching before they engage in it is desirable.en
dc.description.abstractO objetivo deste estudo é discutir a prática discursiva do microteaching em uma comunidade de professores do sul do Brasil, composta principalmente por estudantes de Letras Inglês ou Letras Inglês-Português. O estudo ampara-se em métodos qualitativos de geração e análise de dados, bem como em Sociolinguística Interacional. Os resultados apontam que o microteaching é uma prática discursiva que tem um padrão recorrente. Observar o referido padrão, inclusive, mostrou-se ser uma premissa para o sucesso das sessões de microteaching dos professores-alunos. Concluímos sugerindo que é desejável informar os participantes sobre as expectativas em relação à estrutura do microteaching previamente a seu engajamento.pt_BR
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofBELT : Brazilian English Language Teaching Journal. Porto Alegre, RS. Vol. 12, n. 1 (2021), e40296, p. [1]-15pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectEnglish as an additional languageen
dc.subjectEnsino de língua estrangeira (inglês)pt_BR
dc.subjectSociolingüística interacionalpt_BR
dc.subjectTeacher developmenten
dc.subjectBrasil, Região Sul : Aspectos sociaispt_BR
dc.subjectMicroteachingen
dc.titleFrame analysis of microteaching in a community of practice of teachers of English as an additional language in Southern Brazilpt_BR
dc.title.alternativeAnálise de enquadramento de microteaching em uma comunidade de prática de professores de inglês como língua adicional no sul do Brasil en
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001127422pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Thumbnail
   

Este item está licenciado na Creative Commons License

Mostrar registro simples