Marketing social : abordagem histórica e desafios contemporâneos
View/ Open
Date
2014Type
Title alternative
Social marketing : historical approach and contemporary challenges
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
No atual momento em que as questões de ordem social ganham cada vez mais importância é necessário conhecer as contribuições do marketing social. Existem muitas contradições entre o conceito de marketing social e diferentes terminologias que dificultam o entendimento da disciplina. Assim é importante a compreensão das questões conceituais acerca do marketing social, permitindo uma diferenciação entre este e outros conceitos do marketing e sociedade. O trabalho busca compreender como o marketing ...
No atual momento em que as questões de ordem social ganham cada vez mais importância é necessário conhecer as contribuições do marketing social. Existem muitas contradições entre o conceito de marketing social e diferentes terminologias que dificultam o entendimento da disciplina. Assim é importante a compreensão das questões conceituais acerca do marketing social, permitindo uma diferenciação entre este e outros conceitos do marketing e sociedade. O trabalho busca compreender como o marketing social se desenvolveu desde sua origem até seu estágio atual e quais são as linhas de pesquisa emergentes e desafios futuros da disciplina. ...
Abstract
In a moment when social issues are increasing in relevance is important to summarize social marketing contributions to marketing and society discussions. There are still some misunderstandings among social marketing and other terminologies that might difficult the comprehension. Thus, is necessary to clarify conceptual issues from social marketing that allows to bound distinctions between this and other marketing and society concepts. This paper seeks to understand how social marketing has evol ...
In a moment when social issues are increasing in relevance is important to summarize social marketing contributions to marketing and society discussions. There are still some misunderstandings among social marketing and other terminologies that might difficult the comprehension. Thus, is necessary to clarify conceptual issues from social marketing that allows to bound distinctions between this and other marketing and society concepts. This paper seeks to understand how social marketing has evolved from its inception to its present state, the paper also addresses the emerging research avenues and future challenges to the discipline. ...
In
REMark - Revistra brasileira de Marketing. São Paulo, SP. Vol. 13, n. 3 (abr./jun. 2014), p. 125-137
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39552)Applied and Social Sciences (4004)
This item is licensed under a Creative Commons License