Show simple item record

dc.contributor.authorFalkenbach, Daniellept_BR
dc.contributor.authorD'avila, Helen Freitaspt_BR
dc.contributor.authorMello, Elza Daniel dept_BR
dc.date.accessioned2018-08-01T02:40:55Zpt_BR
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.issn1984-3011pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/180919pt_BR
dc.description.abstractIntrodution The teacher’s formation is a paramount condition for the education in health. Objective To develop a questionnaire and assess knowledge, attitudes and practices of early years school teachers. Methodology a questionnaire about nutrition and feeding was applied. The subjects were teachers from pre-school to 5th grade of Elementary School. Results There were 288 teachers in the survey. They were all in favor of the promotion of a healthy feeding in school. The source of informationmostly used was the textbook. 76% thought they had good knowledge about a healthy diet. The average number of positive/correct answers was 21 (48%). Conclusions The knowledge about nutrition and feeding were insufficient and the general performance in the questionnaire was low. Actions that aim at qualifying the teachers are urgent, so that they can develop the necessary tools to promote a healthy feeding in schools.en
dc.description.abstractIntrodução A formação do professor é condição indispensável para a educação em saúde. Objetivo Desenvolver um questionário e avaliar conhecimentos, atitudes e práticas de alimentação e nutrição de professores do ensino fundamental. Metodologia Foi elaborado e aplicado questionário sobre nutrição e alimentação. Os sujeitos foram professores da pré-escola ao 5° ano do Ensino Fundamental. Resultados Participaram da pesquisa 288 professores. Todos foram a favor da promoção da alimentação saudável na escola. A fonte de informação mais utilizada foi o livro didático. 76% consideraram ter bons conhecimentos sobre alimentação saudável. A média de respostas positivas/corretas foi 21 (48%). Conclusões Os conhecimentos sobre alimentação e nutrição foram insuficientes e o desempenho geral no questionário foi baixo. Ações que busquem qualificar o professor são urgentes, de forma que ele desenvolva as ferramentas necessárias para a promoção da alimentação saudável na escola.pt
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofInternational journal of nutrology. Catanduva. Vol. 11, n. 1 (Jan. 2018), p. 21-29pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectAlimentação escolarpt_BR
dc.subjectEducationen
dc.subjectNutrição em saúde públicapt_BR
dc.subjectFeedingen
dc.subjectFood and nutrition educationen
dc.subjectEducação alimentar e nutricionalpt_BR
dc.subjectDocentespt_BR
dc.subjectInquéritos e questionáriospt_BR
dc.titleKnowledge, attitudes and practices of primary school teachers on nutrition and foodpt_BR
dc.title.alternativeConhecimento, atitudes e práticas de professores de escola primária em nutrição e alimentação pt
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001072670pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Files in this item

Thumbnail
   

This item is licensed under a Creative Commons License

Show simple item record