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dc.contributor.authorSanseverino, Gabriela Gruszynskipt_BR
dc.contributor.authorGruszynski, Ana Claudiapt_BR
dc.date.accessioned2019-01-22T02:36:42Zpt_BR
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.issn2358-0593pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/188004pt_BR
dc.description.abstractTrata-se das práticas de assistir à TV que se transformam com as mídias digitais e a internet, tendo em vista as narrativas ficcionais seriadas. Em um cenário em que os conteúdos se descolam dos aparelhos tradicionais e são acessados em diferentes dispositivos, identificam-se modalidades contemporâneas de consumo de seriados analisando e discutindo como estas são reinventadas, em uma abordagem de caráter exploratório. Para tanto, utiliza-se da pesquisa bibliográfica e da documental, bem como do levantamento de dados de consumo obtidos por meio de questionário eletrônico. Observa-se que o conteúdo se descola do aparelho de televisão e pode se tornar também móvel, com dispositivos portáteis, e dotado de uma temporalidade fluída – ver a qualquer hora, podendo pausar e continuar em outro momento. As práticas se reinventam e se renovam com o passar do tempo e a criação de uma nova forma de fruição do conteúdo televisivo não significa a eliminação de outra: elas convivem e não se substituem, mas se articulam e se influenciam.pt
dc.description.abstractThis paper discusses the transformation of the practices of watching TV with digital media and the internet, with a focus on serial fictional narratives. In a scenario in which contents are detached from their traditional devices and accessed in different gadgets, we identify contemporary modalities of consumption of television shows and analyze and debate how they are reinvented, in an exploratory approach. To do so, we use bibliographical and documental research, as well as the data obtained regarding the consumption of TV series through an electronic questionnaire. We define what we understand by serial fictional narratives and briefly tell its history in relation to the different contexts of the North-American society. We then discuss how people make use of digital devices, (re)creating the practices of watching TV series. Finally, we debate the process of detachment of these programs from traditional programming and their insertion in multiple screens through two forms – piracy and paid streaming services, looking to identify current modalities of consuming TV series, analyzing and discussing how these are reinvented. It is observed that the content detaches itself from the television set and becomes portable, with the use of mobile devices, and endowed with a fluid temporality – it can be watched at any time, paused and continued at another moment. Practices reinvent themselves and renew themselves with time; and the creation of a new forms of enjoyment of television content does not mean the elimination of another: they coexist, articulating and influencing each other mutually.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoporpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Memorare. Tubarão, SC: Unisul. Vol. 5, n. 3 (set./dez. 2018), p. 202-230pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectTelevisionen
dc.subjectTelevisãopt_BR
dc.subjectCultura da convergênciapt_BR
dc.subjectTV seriesen
dc.subjectInternetpt_BR
dc.subjectMultiple screensen
dc.titleVer TV sem TV : mídias digitais, internet e múltiplas telaspt_BR
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001084210pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


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