Lia Menna Barreto a virar do avesso o cultivo do seu lar
View/ Open
Date
2020Author
Type
Title alternative
Lia Menna Barreto turning the cultivation of her home inside out
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo reflete sobre o processo de criação da artista visual brasileira Lia Menna Barreto (Rio de Janeiro, Brasil, 1959). A pesquisa foi desenvolvida a partir da leitura de entrevista, além do convívio com a artista em seu atelier e casa e das trocas estabelecidas durante a produção da instalação ‘Pele de Boneca’, realizada no espaço artístico Atelier Subterrânea, em Porto Alegre, no ano de 2009. O trabalho de Lia M. B. neste artigo é analisado por meio do conceito de ‘femmage’, cunhado po ...
Este artigo reflete sobre o processo de criação da artista visual brasileira Lia Menna Barreto (Rio de Janeiro, Brasil, 1959). A pesquisa foi desenvolvida a partir da leitura de entrevista, além do convívio com a artista em seu atelier e casa e das trocas estabelecidas durante a produção da instalação ‘Pele de Boneca’, realizada no espaço artístico Atelier Subterrânea, em Porto Alegre, no ano de 2009. O trabalho de Lia M. B. neste artigo é analisado por meio do conceito de ‘femmage’, cunhado por M. Schapiro e M. Meyer em 1978. ...
Abstract
This article reflects on the process of creation of Brazilian visual artist Lia Menna Barreto (Rio de Janeiro, Brazil, 1959). The research was developed from the reading of an interview, in addition to living with the artist in her studio and house, as well as exchanges established during the production of the installation ‘Pele de Boneca’, held at the Atelier Subterranea artistic space, in Porto Alegre, in 2009. The artist ‘s work in this article is analyzed through the concept of ‘femmage’, c ...
This article reflects on the process of creation of Brazilian visual artist Lia Menna Barreto (Rio de Janeiro, Brazil, 1959). The research was developed from the reading of an interview, in addition to living with the artist in her studio and house, as well as exchanges established during the production of the installation ‘Pele de Boneca’, held at the Atelier Subterranea artistic space, in Porto Alegre, in 2009. The artist ‘s work in this article is analyzed through the concept of ‘femmage’, coined by M. Schapiro and M. Meyer in 1978. ...
In
Revista CROMA, Estudos Artísticos. Lisboa : FBAUL-CIEBA. Volume 8, número 16, julho- dezembro 2020, p. 78-85
Source
Foreign
Collections
-
Journal Articles (39552)
This item is licensed under a Creative Commons License