Repositório Digital

A- A A+

Sustainable consumption in supermarket retail : a case of Walmart Brazil

.

Sustainable consumption in supermarket retail : a case of Walmart Brazil

Mostrar registro completo

Estatísticas

Título Sustainable consumption in supermarket retail : a case of Walmart Brazil
Autor Silva, Minelle Enéas da
Nascimento, Luis Felipe Machado do
Jappe, Marcio Luis Miron
Abstract On the context of new market relations, this aims to analyze how Walmart Brazil relates itself with its suppliers under the sustainable consumption perspective. For that, with an exploratory research and qualitative approach, the brand Hiper Bompreço, in Recife (Brazil) was analyzed under sustainability background. The dissemination throughout the supply chain of sustainability demonstrates an evolution in the placement of a company in the market, thus, it was identified a slight orientation of the company to a change in its interactions with its stakeholders, in its strategic positioning and in its daily actions according with the developed partnerships, which facilitates the construction of new societal responsibilities.
Contido em International journal of managerial studies and research (IJMSR). Hyderabad, India. Vol. 2, n. 5 (Jun. 2014), p. 40-52
Assunto Cadeia de suprimentos
Consumo sustentável
Responsabilidade social
[en] Responsibility
[en] Supply chain
[en] Sustainable consumption
Origem Estrangeiro
Tipo Artigo de periódico
URI http://hdl.handle.net/10183/106617
Arquivos Descrição Formato
000937289.pdf (361.7Kb) Texto completo (inglês) Adobe PDF Visualizar/abrir

Este item está licenciado na Creative Commons License

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(ões)


Mostrar registro completo

Percorrer



  • O autor é titular dos direitos autorais dos documentos disponíveis neste repositório e é vedada, nos termos da lei, a comercialização de qualquer espécie sem sua autorização prévia.
    Projeto gráfico elaborado pelo Caixola - Clube de Criação Fabico/UFRGS Powered by DSpace software, Version 1.8.1.