Repositório Digital

A- A A+

A case study on interdisciplinary collaboration in unfamiliar domains

.

A case study on interdisciplinary collaboration in unfamiliar domains

Mostrar registro completo

Estatísticas

Título A case study on interdisciplinary collaboration in unfamiliar domains
Autor Perry, Gabriela Trindade
Schnaid, Fernando
Abstract This paper reports a case study in which two designers [one experienced and one inexperienced] and two experienced educators were observed while designing two chemistry educational interfaces for topics with different levels of complexity. The aim was to observe how the designers and educators would collaborate in unfamiliar domains. Variables related to collaboration and topic misunderstandings were measured. The variables related to topic misunderstanding did not point to an effect of topic complexity. Observations suggest an effect of personality interplay on collaborative construction, regardless of the experience of the professionals and the topic under consideration.
Contido em Journal of Education and Training. Estados Unidos. Vol. 1, n. 2(1014), p. 229-247
Assunto Design instrucional
Interdisciplinaridade
Objetos de aprendizagem
[en] Design methods
[en] Educational interface design
[en] Interdisciplinary projects
Origem Estrangeiro
Tipo Artigo de periódico
URI http://hdl.handle.net/10183/159111
Arquivos Descrição Formato
001015408.pdf (1.195Mb) Texto completo Adobe PDF Visualizar/abrir

Este item está licenciado na Creative Commons License

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(ões)


Mostrar registro completo

Percorrer



  • O autor é titular dos direitos autorais dos documentos disponíveis neste repositório e é vedada, nos termos da lei, a comercialização de qualquer espécie sem sua autorização prévia.
    Projeto gráfico elaborado pelo Caixola - Clube de Criação Fabico/UFRGS Powered by DSpace software, Version 1.8.1.